zondag 13 juli 2014

De draad weer oppakken

Met zoveel plezier het Nederlandse Team gevolgd in het WK toernooi. Normaliter ben ik geen voetbalfan, maar dit keer merkte ik iets bijzonders aan het team. De samenwerking, het geloof in zichzelf en elkaar, het elkaar gunnen wars van haantjes gedrag, de ommezwaai van Louis van Gaal: van meer afgesloten  naar empathisch en daaraan gekoppeld de niet verwachtte prestaties maakte dat ik alle wedstrijden op het puntje van mijn stoel heb gevolgd. Zelfs de analyses na de wedstrijd heb ik gevolgd.
Gisteren zei Louis van Gaal, alle dingen die ik doe vind ik leuk. En als ik iets doe wat ik leuk vind, word ik ook niet snel moe. Helemaal waar, het moe worden is voor mij altijd een aandachtspunt in de coachingsgesprekken. Wat maakt je moe.............. altijd waard om te onderzoeken. De analyse van deze ene vraag geeft soms bijzondere inzichten en veranderingen. Vitaal worden en blijven vergt onderzoek en zelfinzicht.
Dit hele toernooi van onze Hollandse jongens is voor mij het zoveelste bewijs dat waar je aandacht en focus ligt dat groeit. Louis van Gaal heeft de jongens gezien als mens, heeft hun de kans gegeven tijdens het privé leven ook toe te laten. ( privé en werk hebben altijd invloed op elkaar).
Ik was even in de ban van....................... en ga nu weer mijn eigen draad oppakken, de flow opzoeken door aandacht en focus. Dank je wel Team Nederland en Louis van Gaal voor een zo mooi voorbeeld hoe samenwerking kan en hoe persoonlijk leiderschap toegepast kan worden. Jullie zijn trots op elkaar en ik ben trots op jullie.

foto: www.https://www.koninklijkhuis.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten